zaterdag 26 januari 2013
In de beperking toont zich de meester!
Het merendeel van de posters die we zien op straat bevat teveel elementen.
Het verschil tussen een poster met veel elementen en een poster waar dat tot het uiterste minimum is beperkt is duidelijk te zien op de posters voor open dagen van ROC Friese Poort enerzijds en Nordwin College en Friesland College anderzijds.
Het eerste affiche bevat 8 elementen, de twee andere affiches maar 4. Het is fris, overzichtelijk en dus krachtig. Tijdstippen, locaties etcetera vind de geïnteresseerde wel op de website. Je kunt denken dat het vermelden van de tijdstippen, locaties, de slogan, de url en de omschrijving "christelijk beroepsonderwijs en educatie" niet storen, maar dat doen ze wel. De poster wordt rommelig, al die elementen leiden af van de hoofdboodschap en maken dat het oog gaat dwalen over het affiche in plaats van zich te richten op die ene boodschap. Andere jaren waren er veel affiches met een vrolijk kijkende jongen of meisje of groepje leerlingen. De vaak matige foto doet weinig om de school als aantrekkelijk neer te zetten en leidt ook alleen maar af van de boodschap.
Met alleen tekst communiceert men beter en krachtiger. Een mooi voorbeeld van "Minder is Meer".
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten