maandag 15 oktober 2012

Beknopte boodschap werkt beter

Bijgaand een fraai voorbeeld van het principe "Less is more". Zoals als al eerder aangegeven heeft een poster waar je langsrijdt in de auto ongeveer vier seconden om zijn werk te doen. Ik heb de poster van Mosselman een aantal keren zien hangen. Zag dat het om Mosselman ging en om korting. Ik ken Mosselman niet, en wist zelfs na een aantal malen niet wat de firma nu eigenlijk aanbiedt. Uiteindelijk, na bewust zoeken, zag ik dat het om bodyfashion ging. Dat is verstopt in een vrij kleine letter tussen maar liefst zes (!!) boodschappen: opheffingsleegverkoop, t/m 20% korting (is dat nodig? is opheffingsleegverkoop niet sterk genoeg?, Mosselman, filiaal Leeuwarden, bodyfashion en het adres. Je kunt zeggen dat ik als man niet in de doelgroep zit en dat vrouwen wel weten wat Mosselman verkoopt, maar het lijkt me toch geen goede zaak. Beter is het steeds Mosselman bodyfashion als eenheid te presenteren. Het aantal boodschappen is gewoon groter dan nodig. Er zitten doublures in: leegverkoop en 20% korting, filiaal Leeuwarden en het Leeuwarder adres. Zie dan het voorbeeld van Eric Steenhuizen. Strakke leesrichting van boven naar beneden. Simpele opbouw van de boodschap: verbouwingsuitverkoop, naam van de aanbieder, product waar het omgaat, locatie. Perfecte poster!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten